Suomenlinnan piknik su 12.8.2018 klo 14.00

Suomen kannabisyhdistys ry:n perinteinen  Suomenlinnan piknik on sunnuntaina 12.8.2018. Piknik on vapaata yhdessäoloa eväitä nauttien Suomenlinnan merellisessä ympäristössä. Kokoontuminen tapahtuu Suomenlinnan kirkon edustan nurmikolla klo 14, josta menemme rannalle piknikille.

Hamppumarssi antoi seuraavan  julkilausuman

Kannabis kuuluu kansalle!

Ajatus nykyisen kannabispolitiikan haitallisuudesta leviää yhä uusiin kansankerroksiin myös Suomessa. Lokakuussa vuonna 2016 entinen presidentti Martti Ahtisaari nosti asian julkisuuteen tuoreessa kirjassa esittämissään ajatuksissa. Hän piti laillistamista “ihan tolkun ajatuksena.

Samassa kirjassa diplomaatti ja ministeri Jaakko Iloniemi meni pidemmälle ja  piti ideaa ”täysin järkevänä ajatuksena”. Hän myös totesi lääkäreiden pitävän kohtuullista kannabiksen käyttöä viinaa vaarattomampana.

(http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/presidentti-ahtisaari-kannabiksen-laillistamisesta-todennakoisesti-on-ihan-tolkun-ajatus/6105576)

Kannabiksen nykyinen huumeluokitus ja lääkekäytön erityislupamenettely eivät ole mitenkään perusteltavissa kannabiksen tunnetulla haittaprofiililla ja lääkinnällisellä potentiaalilla. Kieltolaki ei ole estänyt nuorisoa käyttämästä ja kasvattamasta sitä, mutta sama kieltolaki kieltää halvan, turvallisen ja monipuolisen lääkityksen sairailta, vanhuksilta ja sotiemme veteraaneilta.

Aarnio-keissi ja kannabiksen lääkekäytön suhteettoman tiukka valvonta osoittavat, ettei valtiovalta pysty valvomaan kannabista laittomana eikä laillisena. Täysin yliampuva valvonta typistää ihmisenä olemista, ihmisarvoa.

Kannabis pitää vapauttaa turhasta ja kalliista valvonnasta, peloista ja ennakkoluuloista sen potentiaalin vapauttamiseksi ihmiskunnan parhaaksi. Kannabis kuuluu kansalle!

Hamppumarssi 2017