Kevätkokous su 7.5.2017 klo 17.00

Suomen kannabisyhdistys ry:n kevätkokous pidetään sunnuntaina 7.5.2017 Urbansaunassa klo 17.00 alkaen. Vieraana on Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen tutkimusprofessori Pekka Hakkarainen. Hän pitää esityksen  "Pilvee, pilvee - Kannabiksen käyttötavat, käyttäjät ja poliittiset mielipiteet”, jonka jälkeen asiasta keskustellaan. Alustus ja keskustelu kestävät kaksi tuntia. Sen jälkeen käydään läpi kevätkokouksen sääntömääräiset asiat: toimintakertomus vuoden 2016 toiminnasta, tilinpäätös sekä tili- ja vastuuvapauden myöntäminen vuoden 2016 hallitukselle.

Urbansaunan osoite on Aleksis Kivenkatu 22 Helsingissä. Kokouspaikka on erillisrakennuksessa taloyhtiön sisäpihalla. Tervetuloa!

Suomen kannabisyhdistys ry. ei järjestä tänä vuonna Hamppumarssia Helsingissä, vaan osallistuu Turun perinteiseen hamppumarssiin ja kehottaa muitakin osallistumaan siihen!

Kannabis kuuluu kansalle!

Ajatus nykyisen kannabispolitiikan haitallisuudesta leviää yhä uusiin kansankerroksiin myös Suomessa. Lokakuussa vuonna 2016 entinen presidentti Martti Ahtisaari nosti asian julkisuuteen tuoreessa kirjassa esittämissään ajatuksissa. Hän piti laillistamista “ihan tolkun ajatuksena.

Samassa kirjassa diplomaatti ja ministeri Jaakko Iloniemi meni pidemmälle ja  piti ideaa ”täysin järkevänä ajatuksena”. Hän myös totesi lääkäreiden pitävän kohtuullista kannabiksen käyttöä viinaa vaarattomampana.

(http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/presidentti-ahtisaari-kannabiksen-laillistamisesta-todennakoisesti-on-ihan-tolkun-ajatus/6105576)

Kannabiksen nykyinen huumeluokitus ja lääkekäytön erityislupamenettely eivät ole mitenkään perusteltavissa kannabiksen tunnetulla haittaprofiililla ja lääkinnällisellä potentiaalilla. Kieltolaki ei ole estänyt nuorisoa käyttämästä ja kasvattamasta sitä, mutta sama kieltolaki kieltää halvan, turvallisen ja monipuolisen lääkityksen sairailta, vanhuksilta ja sotiemme veteraaneilta.

Aarnio-keissi ja kannabiksen lääkekäytön suhteettoman tiukka valvonta osoittavat, ettei valtiovalta pysty valvomaan kannabista laittomana eikä laillisena. Täysin yliampuva valvonta typistää ihmisenä olemista, ihmisarvoa.

Kannabis pitää vapauttaa turhasta ja kalliista valvonnasta, peloista ja ennakkoluuloista sen potentiaalin vapauttamiseksi ihmiskunnan parhaaksi. Kannabis kuuluu kansalle!

Turun hamppumarssi on vuodesta 2000 asti järjestetty mielenosoitus päihdelainsäädännön korjaamiseksi kannabiksen osalta. Kokoonnumme osoittaaksemme, että ansaitsemme yhdenvertaisen oikeuden tulla kuulluksi, eikä meitä tule syrjäyttää työelämästä, päätöksenteosta tai opiskelusta mielipiteemme vuoksi.

Hamppumarssi järjestetään Turussa aina toukokuun ensimmäisenä lauantaina ja tänä vuonna 6.5. Marssin jatkoilla tarjolla musiikkia, ruokaa, keskustelua sekä kevään ensimmäisestä aurinkoisesta päivästä nauttimista, vapaasti.

Aloitamme Puolalanmäellä 6.5. kello 12, josta mielenosoitus lähtee kello 14.00, tervetuloa mukaan!

Aikataulu ja lisätiedot tapahtuman Facebook -sivulla ja www.tusky.fi, yhteys: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..