SKY ry:n kevätkokous su 22.4.2018 klo 17.00

• Neuvotteleva virkamies, VTT Elina Kotovirta STM:sta: "Maailman kannabispoliittiset tuulet virkamiesnäkökulmasta"  ja keskustelu.

• Säääntömääräiset asiat: toimintakertomus v. 2017 toiminnasta, tilinpäätös sekä tili- ja vastuuvapauden myöntäminen v. 2017 hallitukselle.

• Paikka: Urbansauna Aleksis Kivenkatu 22 Helsingissä..

Hamppumarssi antoi seuraavan  julkilausuman

Kannabis kuuluu kansalle!

Ajatus nykyisen kannabispolitiikan haitallisuudesta leviää yhä uusiin kansankerroksiin myös Suomessa. Lokakuussa vuonna 2016 entinen presidentti Martti Ahtisaari nosti asian julkisuuteen tuoreessa kirjassa esittämissään ajatuksissa. Hän piti laillistamista “ihan tolkun ajatuksena.

Samassa kirjassa diplomaatti ja ministeri Jaakko Iloniemi meni pidemmälle ja  piti ideaa ”täysin järkevänä ajatuksena”. Hän myös totesi lääkäreiden pitävän kohtuullista kannabiksen käyttöä viinaa vaarattomampana.

(http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/presidentti-ahtisaari-kannabiksen-laillistamisesta-todennakoisesti-on-ihan-tolkun-ajatus/6105576)

Kannabiksen nykyinen huumeluokitus ja lääkekäytön erityislupamenettely eivät ole mitenkään perusteltavissa kannabiksen tunnetulla haittaprofiililla ja lääkinnällisellä potentiaalilla. Kieltolaki ei ole estänyt nuorisoa käyttämästä ja kasvattamasta sitä, mutta sama kieltolaki kieltää halvan, turvallisen ja monipuolisen lääkityksen sairailta, vanhuksilta ja sotiemme veteraaneilta.

Aarnio-keissi ja kannabiksen lääkekäytön suhteettoman tiukka valvonta osoittavat, ettei valtiovalta pysty valvomaan kannabista laittomana eikä laillisena. Täysin yliampuva valvonta typistää ihmisenä olemista, ihmisarvoa.

Kannabis pitää vapauttaa turhasta ja kalliista valvonnasta, peloista ja ennakkoluuloista sen potentiaalin vapauttamiseksi ihmiskunnan parhaaksi. Kannabis kuuluu kansalle!

Hamppumarssi 2017